vv Nieuwerkerk, GoalGetter juni 2020

Coverfoto: © Corinne Verkuil 3 Goalgetter nummer 4 - juni 2020 Inhoud Voorwoord 8 27 13 29 5 Van de redactie / De 12e Man 7 “We trainen nu vooral voor teambuilding” 8 Rob Schurink: “Ik heb de huisarts een magnum Champagne gebracht uit dankbaarheid” 11 vv Nieuwerkerk krijgt zes kunstgrasvelden met licht en twee pannakooien 13 Tussen de lijnen 21 We mogen weer! 23 vv Nieuwerkerk in de social media 25 Puzzelpagina 27 “We zijn best trots op hoe het allemaal loopt” 29 Voetbalmoeder Beste VVN’ers, Wat een tijd, het totale leven staat of stond op zijn kop, zowel sociaal als op de voetbalclub. Voor heel veel leden werd hun ‘voetbaluitje afgepakt. Het is natuurlijk totaal begrijpelijk dat er niet meer gevoetbald wordt, onze gezondheid gaat boven alles. Maar met z’n allen waren we wel even flink de kluts kwijt, hoe nu verder? Het “bedrijf” vv Nieuwerkerk lag helemaal stil, niemand mocht het park nog betreden. Sinds enkele weken mag er weer getraind worden, eerst door de pupillen, daarna de junioren, en als slot ook de senioren. Wel alles volgens de strikte regels die ons zijn opgelegd. Het heeft ontzettend veel werk gekost om alles in een zeer korte tijd voor elkaar te krijgen. Grote dank gaan dan ook naar onze “coronamanagers” Paul de Willigen en Rob vd Berg. Zij beide hebben alles uit de kast gehaald om al onze leden weer te laten trainen, ik kan u zeggen, heel, maar heel veel respect hiervoor. Mijn grote dank gaat ook naar al onze stewards, die er nu elke dag staan om alles in goede banen te leiden. Ik zie dan steeds weer dezelfde kleine club vrijwilligers. We zouden die groep zo graag groter zien worden, schroom niet om ons aan te spreken als u ook de club wilt helpen! De coronatijd maakt ons als vereniging nog sterker, we krijgen gelukkig heel veel positieve reacties. Voor het bestuur was het niet alleen de “crisis”, ook de voorbereidingen voor de nieuwe velden gingen in volle gang door. Zoals het er nu uit ziet gaat alles 2e of 3e week juni beginnen en de gemeente heeft ons beloofd voor eind augustus klaar te zijn. Financieel slaat de stilstaand een enorm gat in onze begroting, alleen maar uitgaven en geen inkomsten. Ik geef een groot compliment voor mijn mede bestuursleden, door zeer creatief te zijn kunnen wij gelukkig heel veel opvangen. Dank ook aan alle sponsoren die ons in deze moeilijke tijd zijn blijven steunen, maar natuurlijk ook alle leden, die hun verplichtingen richting club zijn nagekomen, anders hadden wij het echt niet gered. Voor ons vlaggenschip was het natuurlijk ook een tegenvaller, zo dichtbij, en dan met lege handen staan. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat we volgend seizoen de draad weer oppakken. Ik wens u toch een hele fijne vakantietijd toe, en blijf gezond. Laten we ons aub aan de regels houden. Hans Jeroense (voorzitter)

RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=